Voorinschrijving “Sweel en de Zweelers”

In samenwerking met uitgeverij Het Drentse Boek in Beilen geeft de Historische Vereniging Zweeloo dit najaar een rijk geïllustreerd boek uit over de historie van Zweeloo. Dan verschijnt “Sweel en de Zweelers”. Op vrijdag 7 oktober a.s. zal het eerste exemplaar worden overhandigd aan Bert Hinnen, de laatste “echte” burgemeester van Zweeloo.

Het fraai vormgegeven en rijk geïllustreerde boek neemt de lezers op een toegankelijke wijze mee op de lange reis door de boeiende geschiedenis van de gemeente Zweeloo. Het boek is hierdoor niet alleen een feest van herkenning voor veel Zweelers en oud-Zweelers, maar zeker ook interessant voor een ieder die geïnteresseerd is in de geschiedenis van Zweeloo en haar omgeving. Het boek telt 320 pagina’s en ruim 400 illustraties.

“Sweel en de Zweelers” is vanaf medio augustus via voorinschrijving te bestellen voor de lage prijs van slechts € 20, exclusief eventuele verzendkosten. Na 1 oktober 2022 kost het boek € 25, excl. eventuele verzendkosten.

Het formulier voorintekening wordt medio augustus 2022 aan de leden van de Historische Vereniging Zweeloo toegezonden, tegelijk met het nieuwste nummer van Oet ’t Carspel Sweel (no. 71). Daarnaast wordt het formulier via Oes Eig’n Kraantien bij de ca. 1500 huishoudens in Aalden, Benneveld, Meppen, Wezup, Wezuperbrug en Zweeloo verspreid.

Mocht u het boek ook middels voorintekening willen bestellen, maar beschikt u nog niet over het benodigde formulier voorintekening, neem dan even contact op met het secretariaat van de Vereniging: telefoon 0591-371776, e-mail hvsweel@hotmail.com