“Sweel en de Zweelers’ genomineerd voor prestigieuze DHV-prijs 2022

De Drentse Historische Vereniging (DHV) reikt sinds 2001 de prestigieuze DHV-prijs uit. Deze prijs wordt jaarlijks toegekend aan een activiteit die bijdraagt aan de bevordering van de belangstelling voor de Drentse geschiedenis.

Vorige week werd bekend dat het boek Sweel en de Zweelers” van de Historische Vereniging Zweeloo is genomineerd voor de DHV-prijs 2022. Uit zeventien inzendingen zijn door een vijfkoppige jury drie nominaties gekozen, waaruit de uiteindelijke winnaar van de DHV-prijs 2022 zal volgen. De andere twee nominaties zijn “Van top tot teen Molukker. Vijf generaties in Assen” en de podcast “De arrestatie van een Coevorder verzetsgroep”.

De prijswinnaar zal bekend gemaakt worden op zondag 26 maart tijdens een live-uitzending van het radioprogramma Drenthe Toen bij RTV Drenthe door de voorzitter van de jury van de jury Jetta Klijnsma. De prijs bestaat uit € 1.000 en een oorkonde. Dan zal ook de publieksprijs (een kunstwerk) bekend worden gemaakt. Op de laatste prijs kan tot en met zondag 26 maart (12.00 uur) gestemd worden via de site van de Drentse Historische Vereniging: https://drentsehistorischevereniging.nl.

Het spreekt voor zich dat de Historische Vereniging Zweeloo enorm trots is op de nominatie voor de DHV-prijs 2022. Ook u kunt uw waardering laten blijken door te stemmen op “Sweel en de Zweelers” via de hiervoor genoemde site.

(Foto’s Hans Jansen)